1 April 2020

Fred Westerbeke Commandeur in de Orde van Oranje Nassau

Vandaag is bekend gemaakt, dat mr. Fred Westerbeke bij zijn afscheid als Hoofdofficier van Justitie van het Landelijk Parket een hoge koninkijke onderscheiding is toegekend: Commandeur in de Orde van Oranje Nassau. De onderscheiding is hem toegekend in het bijzonder voor zijn buitengewone verdiensten in de zaak naar aanleiding van het neerhalen van vlucht MH17. Het initiatief voor de onderscheiding is gekomen vanuit het bestuur van de Stichting Vliegramp MH17, ondersteund door een nabestaande uit de Werkgroep Waarheidsvinding, de ambassadeurs van Australië en Oekraïne, het College van Procureurs-Generaal, de voormalige Chef van de Nationale Recherche, de voorzitter van de Raad van Advies van de stichting/Commissaris van de Koning in Zuid-Holland en een bij het MH17 dossier betrokken functionaris van het Ministerie van Algemene Zaken.

Kilk hier om het bericht van de overheid en de speech van Minister Grapperhaus vann Justitie en Veiligheid te lezen.